arsenović1 Svet24.si

Župan Arsenović ima spet težave s parkiranjem

slovenska policija, marica, splosna Svet24.si

15-letnik 17-letnika zabodel zaradi mobilnega ...

jansa dimnik marcic jahta Necenzurirano

Ko Janšev golf partner toži, najame Natašo Pirc...

natasa pirc musar pl Reporter.si

Elena Pečarič nad Natašo Pirc Musar: Ob njeni ...

united ronaldo ten hag Ekipa24.si

Polom Uniteda pri Cityju, trener pa 'pozabil' na ...

Anamarija-Kastelic 2 Njena.si

Exatlon: Anamarija pred začetkom Exatlona utrpela...

slovenija kosarka Ekipa24.si

O, ne! Poškodba enega ključnih igralcev ...

Nasveti

Aktivna priprava na porod

Avtor:

Renata Ucman

Značke:

Vadba Fit nosečke, namenjena nosečnicam, je aktivna priprava telesa na porod in pomoč telesu, da se lažje prilagodi vsem spremembam v nosečnosti. Inštruktorica pilatesa Irena Skuk nam je pojasnila, zakaj je v nosečnosti vsestransko koristno krepiti telo s tako vadbo, ki je seveda nekoliko prilagojena. Prikazala in opisala nam je šest vaj, primernih za nosečnice, od počepa ob žogi do veslanja z uporabo elastičnega traka.

Vadba, prilagojena nosečnicam
 
Vadba Fit nosečke je namenjena nosečnicam. »Zasnovali smo jo kot preventivni program z nekoliko prilagojeno vadbo za nosečnice. To vadbo nosečnice obiskujejo od prvih tednov do zadnjih dni v nosečnosti in mamice po porodu. Njen namen je ohranjanje drže, stabilnosti in splošne moči glavnih mišičnih skupin. Intenzivnost same vadbe seveda prilagajamo sposobnostim obiskovalk v vsakem obdobju,« pojasnjuje Irena Skuk, vodja Bodifit Domžale in inštruktorica pilatesa, individualne in vodene fitnes vadbe, ki rada dela z ljudmi in jim z ustrezno vadbo pomaga do kakovostnejšega življenja. Opravila je tečaj varne vadbe v nosečnosti pri društvu fizioterapevtov Slovenije, obenem je tudi univerzitetna diplomirana mikrobiologinja.

Aktivna priprava telesa na porod

Vadba Fit nosečke je aktivna priprava telesa na porod in pomoč telesu, da se lažje prilagodi vsem spremembam v nosečnosti, »torej spremembam anatomije in fiziologije. Spremeni se elastičnost tkiv, obenem se poveča obremenitev sklepov in hrbtenice. Nosečnice, ki so bile pred nosečnostjo redno aktivne, se lahko brez ovir še naprej gibajo v morda nekoliko omejenem obsegu, dokler jim ta dejavnost ustreza. Smiselno je, da vadbo uvrstijo v vsakotedenski urnik.«

Vadba ni primerna za vse!

»Nosečnice, ki imajo kakršne koli zdravstvene težave ali rizično nosečnost, naj se držijo navodil svojih zdravnikov in svoje gibanje vsekakor podredijo nasvetom stroke. Ta vadba torej ni primerna za nosečnice, ki jim zdravnik odsvetuje vsakršno vadbo med nosečnostjo,« opozarja Irena Skuk.

Krepi najpomembnejše mišične skupine

Vadba Fit nosečke je torej vsestransko koristna in krepi telo. »Vaje krepijo najpomembnejše mišične skupine, ki jih je treba ohraniti za porod oziroma jih celo dodatno pripraviti, da zmanjšamo izgubo moči in skrajšamo čas vračanja telesa po porodu v normalno stanje. Krepimo tudi glavne stabilizatorje trupa, s čimer pomagamo ohranjati telesno držo, preprečujemo prekomeren razmik preme trebušne mišice in krepimo mišice medeničnega dna. To je pomembno za zmanjševanje tveganja za pojav inkontinence in drugih sindromov, povezanih z nosečnostjo in porodom. Seveda ne smemo pozabiti na krepitev krvožilnega sistema in na ohranjanje kondicije. Že sama nosečnost, predvsem pa porod sta namreč ogromen napor za telo.«

Več v Zarji št.20, 16.5.2017